کارگاه راه اندازی ثبت بیماری‌ها ؛ دی ماه جاری برگزار می شود:

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۱ کد : ۴۶۶۳ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۳۴۶
کارگاه ثبت بیماری‌ها با هدف آشنایی اعضاء محترم هیئت‌علمی و متخصصین مرتبط با نحوه راه‌اندازی ثبت بیماری‌ها و بررسی چالش ها و راهکارهای برنامه‌های ثبت در کشور، در ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ در سالن آمفی تئاتر مجتمع آموزشی برگزار می شود.

بی‌تردید وجود یک نظام اطلاعات کارا و مؤثر که اطلاعات معتبر و باکیفیت را در زمان مناسب در دسترس مدیران قرار دهد و تحلیل و داده کاوی داده‏ های جمع‌آوری‌شده در سیستم‌های ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت، می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مبتنی بر شواهد در سطوح مختلف مدیریتی باشد.بی‌تردید وجود یک نظام اطلاعات کارا و مؤثر که اطلاعات معتبر و باکیفیت را در زمان مناسب در دسترس مدیران قرار دهد و تحلیل و داده کاوی داده‏ های جمع‌آوری‌شده در سیستم‌های ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت، می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مبتنی بر شواهد در سطوح مختلف مدیریتی باشد.

در این میان مسئولین، مدیران و کارشناسان بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی-درمانی در افزایش کیفیت ثبت اطلاعات بیماران نقش بسزایی دارند. علیرغم اهمیت موضوع، به دلیل گستردگی و پیچیدگی موضوعات مرتبط با این حوزه و تنوع برنامه های ثبت، مشکلات و سؤالات حل‌نشده‌ی زیادی در این خصوص وجود دارد که جهت رفع این مشکلات نیاز به خرد جمعی و تشریک‌ مساعی متخصصین و پژوهشگران و مدیران اجرایی بهداشت و درمان کشور می‌باشد.

      - شایان ذکر است که آخرین مهلت ثبت نام تاریخ 8 آذر ماه می باشد.


نظر شما :