فراخوان اول پذیرش طرحهای تحقیقاتی کاربردی و اثر گذار:

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۶ کد : ۶۰۵۵ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۸۲

دانشگاه علوم پزشکی زابل در نظر دارد پروپوزال طرح های تحقیقاتی اثرگذار  را جمع آوری کند.

 اعضای هیئت علمی و محققان علاقمند دانشگاه علوم پزشکی زابل می توانند پس از ثبت طــرح خــود در سامانه طرحهای تحقیقاتی دانشگاه(پژوهان)،  رسید مدارک و مستندات آن را نیز به صورت پرینت شده حداکثر تا تاریخ دهه اول تیر 1402، از طریق معاونتهای پژوهشی دانشکده ها به دفتر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ارســال کننـد. طرح های تحقیقاتی ارسال شده می بایست در سال 1401 منجر به تغییر/ اثرگذاری شده باشد و تاکیدا طرح های خاتمه یافته سال 1401 و ماقبل همان سال باشد.

. لازم به ذکر است برای طرح های تحقیقاتی اثرگذار تمهیدات و تسهیلاتی مطابق سیاست های حمایتی معاونت تحقیقات و فناوری در نظر گرفته خواهد شد.

مستندات درخواستی:
1- پروپوزال کامل طرح تحقیقاتی خاتمه یافته
2- گزارش نهایی طرح و یا مقاله مستخرج از طرح         
3- پرسشنامه تکمیل شده
4- مستند بیانگر تغییر در یکی از محورهای اثرگذاری

  • محورهای اثرگذاری
    شامل چهار دسته شاخص می باشد که تغییر ایجاد شده در سطوح تصمیم گیری، وضعیت سلامت/ ارائه خدمات، مولفه های موثر بر سلامت و اقتصاد را اندازه گیری می نماید. تغییرات ایجاد شده در این محورها می تواند در سطوح دانشگاهی، استانی و ملی به شرح ذیل رخ دهد:
    طرحهای تحقیقاتی اثرگذار بر تصمیم گیری:
    شامل طرحهای تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه/ مرکز تحقیقات می باشد که در سال 1401 منجر به اصلاح تصمیم گیری و یا ابلاغ تصمیمات جدید شده و در سیستم استفاده گردد.
    طرح های تحقیقاتی اثرگذار بر وضعیت سلامت/ ارائه خدمات:
    طرحهای تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه/ مرکز تحقیقات که نتایج آن در سال 1401منجر به تغییر در وضعیت سلامت مردم/ بهبود کیفیت ارائه خدمات سلامتی به جامعه شده است. مصادیق تغییر در سلامت مانند تغییر در شیوع و یا بروز بیماری، تغییرکیفیت زندگی، و یا افزایش طول عمربوده که میتواند از طریق بهبود فرآیند پیشگیری، درمان و بازتوانی ایجاد شود. مصادیق تغییر در کیفیت ارائه خدمات سلامتی مانند افزایش مقبولیت، دسترسی، مناسبت، اثربخشی، کارایی و ایمنی و... می باشد.
    طرحهای تحقیقاتی اثرگذار بر مولفه های موثر بر سلامت:
    طرحهای تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه/ مرکز تحقیقات که نتایج آن در سال 1401 منجر به تغییر در مولفه های موثر بر سلامت (اجتماعی، فرهنگی، محیطی و.... ) شده است. مصادیق تغییر در مولفه های موثر بر سلامت مانند کاهش عوامل خطر، افزایش تامین عدالت در سلامت و.... میباشد.
    طرحهای تحقیقاتی اثرگذار بر اقتصاد:
    طرحهای تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه/ مرکز تحقیقات که نتایج آن در سال 1401 منجر به ایجاد اثرات اقتصادی شامل درآمدزایی و افزایش کارایی شده اند.

نظر شما :