ســازمان صـدا و سیــما و دانـشگاه عــلوم پــزشــکی تبــریز دومـین جـشنواره مـلی تــرجمان دانـش ایمنی، حوادث و بلایا؛ ارائه پایان نامه، طرح های پژوهشی و طرح های فناورانه در ۳ دقیقه را بـــرگزار می کــننـد...

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۳ کد : ۶۰۹۹ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۱۶۹

 


به 6 نفر از برگزیدگان نهایی هدایای نفیس اهدا میگردد و شرکت کنندگان عزیزی که در جشنواره شرکت کرده ولی موفق به کسب مقام نشده اند کلیپ تهیه شده آنان در طول سال از شبکه های صدا و سیما و رادیو پخش خواهد گردید.



در راستای ارتقای دانش سلامت و ایمنی به ویژه در حیطه ترافیک و ترجمان دانش برای گروه های هدف مختلف مانند مدیران، کارشناسان و عموم مردم، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جشنواره سالانه کشوری ترجمان دانش ایمنی، حوادث و بلایا را برگزار می‌کند. این جشنواره فرصتی پدید می‌آورد تا دانشجویان، اعضای هیات علمی، محققین دانشگاهی و حوزوی مقالات و طرح‌های پژوهشی یا فناورانه و پایان نامه های خود را در سطح ملی مطرح نموده و گامی در جهت تحقق هدف والای ارتقای سلامت و ایمنی در جامعه بردارند.
رادیو سلامت و مرکز تحقیقات مدیریت و پیشگیری از مصدومیت‌های ترافیکی بنیان گذاران و شروع کنندگان این جشنواره بوده و به‌عنوان حلقه تسهیل کننده ارتباط ترجمان دانش مابین تولیدکنندگان دانش و مصرف کنندگان دانش اعم از سیاست گزاران و مدیران، عموم جامعه می‌باشند.
جشنواره ترجمان دانش به مدت 10 سال برگزار خواهد شد که اکنون دومین دوره جشنواره
 در حیطه ایمنی، حوادث و بلایا  توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز  و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است. در این جشنواره علاقه‌مندان پایان‌نامه، طرح پژوهشی یا فناورانه خود را در 3 دقیقه به زبان ساده ارائه می‌دهند. جشنواره ترجمان دانش فرصتی برای ارائه نتایج طرح‌های مختلف در حیطه ایمنی، حوادث و بلایا به افراد و سازمان‌های مختلف فراهم می‌آورد. گروه‌های مخاطب این جشنواره مدیران، کارشناسان و عموم مردم است بنابراین جشنواره ترجمان دانش فرصتی استثنایی برای دیده شدن آثار پژوهشگران مختلف بوده و بستری مناسب جهت کاربردی نمودن نتایج طرح‌های تحقیقاتی پدید می‌آورد.

 چه کسانی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؟

 

  • دانشجویان ایرانی داخل یا خارج از کشور مشغول به تحصیل در مقاطع ارشد، دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی
  • فارغ التحصیلانی که حداکثر 3 سال از زمان فارغ التحصیلی آن‌ها می‌گذرد
  • اعضای هیات علمی، پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی
  • دانشجویان و محققان خارجی به شرطی که حداقل یک مقطع در ایران تحصیل نموده باشند.

 محورهای اصلی دومین دوره جشنواره ترجمان دانش چیست و آثار شرکت کنندگان در چه موضوعاتی می‌تواند باشد؟

 این جشنواره در دو محور اصلی برگزار می‌شود:

  • محور جامع اول که سلامت و ایمنی ترافیک است،
  • محور جامع دوم که سایر موضوعات مرتبط با ایمنی، حوادث و بلایا مانند حوادث کار، پدافند غیر عامل، خودکشی، خشونت، غرق شدگی و .... است،

در ادامه جزئیات بیشتری درخصوص موضوع آثار ارسالی برای شرکت در جشنواره ارائه شده است.

  • سلامت و ایمنی ترافیک (حمل و نقل)
  • هوش مصنوعی و فناوری در زمینه‌های ترافیکی
  • حوادث انسان ساخت مانند: حوادث ترافیکی ریلی، هوایی و دریایی، ازدحام انبوه، تهدیدات بیولوژیکی، آتش سوزی، آلودگی هوا و ریزگردها، تهدیدات شیمیایی، مخاطرات ناشی از مواد خطرناک، گازگرفتگی
  • حوادث طبیعی مانند: سیل، زلزله، طوفان، گردباد، رعد و برق، تغییرات درجه حرارت، خشکسالی، آتشفشان
  • جامعه ایمن و ایمنی شهری
  • ایمنی کار و حوادث شغلی
  • ایمنی در منزل
  • جامعه شناسی و روانشناسی ایمنی، حوادث و مصدومیت‌ها
  • ایمنی پزشکی مانند ایمنی بیمار، ایمنی پرسنل و خطاهای پزشکی
  • مدیریت بحران های اساسی موثر بر بروز مصدومیت‌ها و آسیب‌ها و مدیریت صحنه حادثه
  • مدیریت خدمات سلامت فوریت‌ها و اورژانس پیش از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه
  • خشونت، مدیریت خشم و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از خشونت
  • اپیدمیولوژی، متدولوژی و روش‌های آماری
  • پدافند غیرعامل
  • سایر موضوعات در حیطه ایمنی، حوادث و بلایا مانند غرق شدگی، گزیدگی و .... 

نحوه شرکت در جشنواره:

 چنانچه پایان‌نامه یا طرح‌ پژوهشی یا طرح فناورانه شما در راستای یکی از دو محور اصلی جشنواره و موضوعات ذکر شده باشد، می‌توانید به شرح زیر برای شرکت در جشنواره اقدام نمایید.
دومین جشنواره کشوری ترجمان دانش ایمنی، حوادث و بلایا در دو مرحله برگزار خواهد شد. مرحله اول ارائه و داوری به‌صورت غیرحضوری خواهد بود. مرحله دوم نیز در ادامه توضیح داده خواهد شد.
خواهشمند است جهت شرکت در این جشنواره به طریق زیر اقدام نمایید (مراحل ذکر شده مربوط به مرحله اول جشنواره می‌باشد):

1. شرکت کنندگان باید یک فیلم حداکثر 3 دقیقه‌ای از ارائه طرح یا پایان‌نامه خود تهیه نمایند

برای شرکت در این جشنواره علاقه‌مندان بایستی یک فیلم حداکثر 3 دقیقه‌ای از ارائه طرح پژوهشی، فناورانه یا پایان‌نامه خود (که در راستای یکی از 3 محور اصلی ذکر شده است) تهیه نموده و برای داوری ارسال نمایند. حداکثر زمان فیلم‌های ارسالی باید 3 دقیقه باشد. فیلم‌های بالاتر از 3 دقیقه در مرحله اول بدون داوری از جشنواره حذف خواهند شد. چنانچه زمان فیلم ارائه کمتر از 3 دقیقه است، ارسال آن بلامانع بوده و برای داوری مجاز است.
فیلم تهیه شده بایستی حاوی اسلایدهای مربوط به ارائه، صدای ارائه دهنده به هنگام ارائه و درصورت امکان تصویر ارائه دهنده باشد. می‌توان از نرم افزارهای مختلف مانند اسکرین ریکوردر و ... جهت تهیه فیلم استفاده نمود.

 
         2. افراد طرح خود را به زبان ساده ارائه دهند
ارائه افراد باید به زبان ساده باشد. این مورد باید درنظر گرفته شود که گروه‌های هدف مخاطب این جشنواره مدیران، کارشناسان و عموم مردم هستند بنابراین هرچه افراد بتوانند به زبان ساده‌تر و قابل فهم‌تر طرح خود را ارائه دهند از امتیاز بیشتری برخوردار خواهند بود.

 
       3. افراد با تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال فیلم خود در جشنواره شرکت کنند
فرم الکترونیکی ثبت نام در قسمت "فرم ثبت نام" بوده و بعد از شروع زمان ثبت نام، 1 مهر تا 30 مهر، فعال خواهد شد. لطفا موارد را به دقت مطالعه و تکمیل نموده و در انتها فیلم خود را در قسمت تعیین شده آپلود نمایید.


      4. فقط نام دانشجو در کلیپ قید شود.
شرکت کنندگان محترم توجه داشته باشند با توجه به اینکه لازم است در تمامی مراحل عدالت برگزار شود لذا در حین تهیه کلیپ فقط باید نام دانشجو به همراه نام رشته و مقطع تحصیلی ذکر شود و از ذکر نام
 استاد راهنما و نام دانشگاه خودداری گردد. نام استاد راهنما و نام دانشگاه در مرحله داوری بیان خواهد شد.

      5. اگر مراحل کار در پایان نامه شما به مرحله دفاع رسیده ولی هنوز دفاع نکرده اید و بهصورت کامل فارغ التحصیل نشده اید میتوانید در این جشنواره شرکت کنید.

      6. توجه داشته باشید که کلیپ ارائه بیشتر از 3 دقیقه نباشد، کلیپ مجاز است کمتر از 3 دقیقه باشد ولی در صورتی که بیشتر از 3 دقیقه باشد از رقابت خارج خواهید شد.

         7. درصورتی که کلیپ و ارائه شما استانداردهای لازم را کسب نماید و حائز رتبه شوید کلیپ ارائه شما در طول سال در رادیو و صداو سیما پخش خواهد شد.

         8. ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنید.

نحوه برگزاری جشنواره:

همانطور که پیش‌تر بدان اشاره گردید، این جشنواره در دو مرحله برگزار و داوری خواهد شد. مرحله اول غیرحضوری خواهد بود و شرکت کنندگان آثار خود را جهت داوری اولیه ارسال خواهند نمود. شایان ذکر است داوری آثار توسط اساتید برجسته کشوری در حیطه‌های مربوطه صورت خواهد گرفت. بعد از اتمام داوری مرحله اول، آثار برتر به‌صورت دو برابر ظرفیت به مرحله دوم راه خواهند یافت. راه یافتگان به مرحله دوم در محل استودیو رادیو سلامت آثار خود را در حضور داوران ارائه خواهند داد. این مرحله با ضبط رادیویی و تلویزیونی همراه خواهد بود. بعد از این مرحله برگزیدگان نهایی تعیین خواهند شد. اختتامیه جشنواره مصادف با سالروز جهانی قربانیان سوانح ترافیکی در استودیو رادیو سلامت برگزار خواهد شد و اسامی برگزیدگان نهایی در این روز اعلام شده و از آن‌ها تقدیر خواهد شد. اختتامیه جشنواره به‌صورت زنده از رادیو سلامت پخش خواهد شد و اخبار مربوطه از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی پوشش داده خواهد شد.
 

مزایای شرکت در این جشنواره:

 
با شرکت در این جشنواره، فرصت دیده شدن توانمندی‌ها و فعالیت‌های علمی افراد شرکت کننده در سطح ملی از طریق صدا و سیما فراهم خواهد شد. همچنین داوری‌ها و نتایج مرحله نهایی به‌صورت مستقیم و سراسری از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد. این جشنواره فرصتی استثنایی جهت برقراری ارتباط با مدیران و صاحبان صنایع برای شرکت کنندگان فراهم می‌آورد تا ایده‌های نوین و محصولات فناورانه خود را به اشتراک گذاشته و گسترش دهند. همچنین برگزیدگان این جشنواره نه تنها جوایز مادی شایسته و درخور دریافت خواهند نمود بلکه توسط مسئولین رده بالای کشوری نیز با اهدای تندیس یا لوح یادبود مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت


 

 

مهلت ارسال آثار و زمانبندی مراحل به چه صورت خواهد بود؟

 

زمان ثبت نام از  1 مهر تا 10 آبان می باشد.
برای وارد شدن به قسمت ثبت نام حتما فیلترشکن خود را خاموش کنید.

 

چنانچه خواستار دریافت اطلاعات بیشتری درخصوص نحوه اجرا و شرکت در این جشنواره می‌باشید، با ایمیل و شماره تماس درج شده در بخش تماس با واحد ترجمان دانش در ارتباط باشید.

https://safety-fa.tbzmed.ac.ir/page/147/farakhan.html


نظر شما :